همه اطلاعات اینجاست - آرشیو 1401/6

موضوعات
Category

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 81438
» بازديد ديروز : 342
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 81779
» بازديد سال : 81437
» بازديد کل : 85240
» اعضا : 0
» مطالب : 33

رازهایی که فروشندگان عطر به شما نمی گویند


تاریخ انتشار پست : 1401/6/23 بازدید : 2

به عنوان یک نوجوان، من به بوها وسواس داشتم، از عطرهای ارزان قیمت تا دئودورانت های عجیب و غریب تاهیتی. من چندین بار در روز از آنها استفاده می کردم زیرا احساس "تمیزی" می کردم.


با این حال، در دوران بارداری، عطرهای مورد علاقه من باعث حالت تهوع و سردرد می شدند. من (به عنوان یک فرد وسواس به بوها) کنجکاو شدم، بنابراین شروع کردم به تحقیق در مورد اینکه چرا عطرهای مورد علاقه من باعث می شوند احساس بیماری کنم و آنچه آموختم شگفت انگیز بود.


طبق یک گزارش در سال 2018، بیش از 1200 ماده شیمیایی عطر به عنوان "مواد شیمیایی نگران کننده" بالقوه یا شناخته شده شناسایی شده اند. اینها شامل مواد سرطان زا، موادی است که اتحادیه اروپا صریحاً آنها را ممنوع کرده است و مختل کننده های غدد درون ریز - که از هورمون های انسان تقلید می کنند. این مختل کننده های غدد درون ریز محققان را نگران می کنند زیرا دوزهای کوچک می توانند تأثیر قابل توجهی بر فرد استفاده کننده داشته باشند.


چرا ما این را نمی دانیم؟ زیرا عطرها به عنوان "راز تجاری" طبقه بندی می شوند، به این معنی که سازندگان نیازی به فهرست کردن آنچه در "عطر" خود وجود دارد ندارند. هوشمندانه است.


بیایید به سه ماده در عطرها و تأثیر آنها بر سلامتی بپردازیم. نتیجه این است که عطرها بسیار سمی هستند، بنابراین هرگز آنها را در Go For Zero نخواهید دید. همه محصولات ما با دوز ایمنی از روغن های ضروری ساخته شده اند - ما طبیعت را بر شیمی مصنوعی ارزان تر انتخاب می کنیم.


The hidden truth behind synthetic perfumes



تفاوت بین عطرهای طبیعی و مصنوعی چیست؟


استفاده از مواد طبیعی عطرها به هزاران سال پیش برمی گردد، با سوابق نشان دهنده مصریان، سومریان و هندی ها به عنوان برخی از اولین تمدن هایی بودند که به طور انحصاری به گیاهان دارویی، گیاهان، ادویه جات و محصولات حیوانی متکی بودند. در مقابل، عطرهای مصنوعی که به مولکول های معطر مصنوعی متکی هستند، در اواسط قرن نوزدهم با پیشرفت های شیمی آلی به وجود آمدند. هزینه های تولید پایین تر این عطرها را ارزان تر از همتایان طبیعی خود می کند و رایحه های ماندگار آنها باعث شده است که محبوبیت بیشتری پیدا کنند. با این حال، آنها اکنون موضوع بحث در مورد ایمنی و افشای مواد تشکیل دهنده هستند و به همین ترتیب، عطرهای مصنوعی تحت بررسی بیشتر قرار گرفته اند.


مشکلات اصلی با عطرهای مصنوعی


با وجود اینکه قانون بسته بندی و برچسب گذاری منصفانه فدرال از سال 1973 تولیدکنندگان محصولات آرایشی را ملزم به ذکر مواد تشکیل دهنده خود روی برچسب ها کرده است، اما عطر همچنان یک استثنا است. در نتیجه، شرکت‌ها از آن به‌عنوان یک راه فرار برای گنجاندن بسیاری از مواد شیمیایی مضر اثبات‌شده علمی تحت عنوان "عطر" استفاده می‌کنند. برای بدتر شدن اوضاع، صنعت عطر خود را تنظیم می‌کند، بنابراین آزمایش ایمنی قبل از فروش به مصرف‌کنندگان ضروری نیست. این وحشتناک است!


حقیقت تلخ درباره بوهای مورد علاقه ما


مانند اکثر مردم، من معتقد بودم که عطرها بی خطر هستند و باعث می شوند چیزها "بوی تمیز" بدهند. با این حال، محصولات عطر حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید بو، حلال و روان کننده، تثبیت کننده عطر، نگهدارنده، ضد تعریق و عامل دناتوره کننده هستند. بیایید به سه آلاینده موجود در عطر، نقش آنها و تأثیر آنها بر سلامت ما بپردازیم.


لازم به ذکر است که این وبلاگ بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی علوم بهداشت محیط (NIEHS) است. این تحقیق با هدف درک بهتر اینکه آیا برخی از مواد موجود در محصولات می توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند و افزایش دانش ما در مورد مواد شیمیایی آرایشی و آسیب بالقوه آنها انجام می شود. لازم به ذکر است که تحقیق فقط می تواند ارتباطات را نشان دهد، زیرا مطالعات نمی توانند افراد را در معرض مواد شیمیایی بالقوه سمی قرار دهند. تحقیقات بیشتری نیاز است تا بین فتالات ها تمایز قائل شود.


فتالات ها

فتالات ها اغلب به عنوان "مواد شیمیایی همه جا حاضر" شناخته می شوند زیرا بسیار رایج هستند.


آنها برای انعطاف پذیرتر کردن پلاستیک ها و ماندگاری طولانی تر عطرها استفاده می شوند. برخی از نمونه های فتالات ها عبارتند از فتالات بنزیل بوتیل (BBP)، فتالات دی-n-بوتیل (DBP)، فتالات دی-ایزنونیل (DiNP) و فتالات دی-(2-اتیل هگزیل) (DEHP).


فتالات ها در عطرها، دئودورانت ها، شامپوها، صابون ها، لاک ناخن، لوازم آرایشی، بسته بندی پلاستیکی، کفپوش وینیل، بارانی ها و برخی از اسباب بازی های پلاستیکی کودکان، در کنار بسیاری از مکان های دیگر یافت می شوند.


فتالات دی اتیل (DEP) به ویژه در عطرهای مردانه و زنانه و همچنین محصولات زیبایی و مراقبت شخصی رایج است، زیرا برای تقویت عطر استفاده می شود.


فتالات ها مختل کننده های غدد درون ریز هستند، به این معنی که با تولید طبیعی هورمون ها تداخل دارند. آنها با چندین اثر تولیدمثلی و رشدی مرتبط بوده اند، مانند بلوغ زودرس برای دختران، کاهش تعداد اسپرم، آسیب به مغز در حال توسعه و کاهش رشد کشنده. مطالعات دیگر نشان می دهد ارتباط بین فتالات ها و اندومتریوز و زایمان زودرس در زنان.



از آنجایی که مقررات لیست کردن مواد شیمیایی منفرد در عطرها را الزامی نمی کند، دانستن اینکه آیا از فتالات ها در محصولات استفاده می شود، دشوار است.


پارابن ها

پارابن ها مواد نگهدارنده مصنوعی محبوب هستند. آنها از رشد باکتری ها و قارچ هایی که می توانند عطر را خراب کرده و ماندگاری آن را کاهش دهند، جلوگیری می کنند.


متیل پارابن (MP)، بوتیل پارابن (BP)، اتیل پارابن (EP) و پروپیل پارابن (PP) در لوازم آرایشی، عطرها، دئودورانت ها، محصولات مراقبت از بدن و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. آنها به ویژه در محصولاتی با محتوای آب بالا مانند شامپوها و نرم کننده ها رایج هستند.


پارابن ها در تومورهای سینه انسان یافت شده اند، بنابراین ممکن است نقشی در افزایش ابتلا به سرطان سینه داشته باشند. قرار گرفتن در معرض پارابن ها می تواند به طور جدی به DNA اسپرم و سلامت باروری مردان آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض پارابن ها در دوران بارداری می تواند منجر به اختلال عملکرد غده تیروئید و افزایش وزن نوزاد، به ویژه نوزاد پسر در هنگام تولد شود. در نهایت، ارتباط قابل توجهی بین غلظت بالای پارابن ها و دوره های قاعدگی کوتاهتر مشاهده شد.


اثرات پارابن ها در کودکان خردسال نسبت به بزرگسالان شدیدتر است زیرا مکانیسم های محافظ مانند سیستم ایمنی کارآمد هنوز در کودکان رشد نکرده است و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در مراحل اولیه رشد می تواند الگوهای طبیعی رشد را مختل کند.


تریکلوزان

تریکلوزان یک ماده ضد میکروبی است که به طور گسترده در صابون های ضد باکتری دست استفاده می شود و در سال 2016 توسط FDA ممنوع شد. با این حال، امروزه همچنان در برخی ترکیبات مانند عطرها، خمیر دندان، دهانشویه و کرم آکنه استفاده می شود.


مطالعات نشان داده‌اند که تریکلوزان می‌تواند عملکرد طبیعی سیستم‌های هورمونی را به گونه‌ای مختل کند که ممکن است سرطان‌های سینه و تخمدان را تقویت کند و در متابولیسم تداخل ایجاد کند. برای درک کامل تأثیر تریکلوزان بر سلامت ما نیاز به تحقیقات بیشتری است.


در نهایت، تحقیقات نشان می دهد که زنان نسبت به مردان بیشتر در معرض عوارض استفاده از محصولات معطر قرار دارند. یک مطالعه نشان داد که از 33.1 درصد از جمعیت که عوارض جانبی سلامتی را گزارش کردند، 64.0 درصد زن و 36.0 درصد مرد بودند.


برندهای عطر طبیعی و پایدار


پیدا کردن یک عطر بی خطر می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص از آنجایی که شرکت ها از نظر قانونی ملزم به افشای تمام مواد تشکیل دهنده برای ساخت آنها نیستند. گروه کاری محیط زیست به مصرف کنندگان توصیه می کند که از اصطلاحات "عطر" یا "parfum" احتیاط کنند، زیرا آنها اغلب مواد شیمیایی مضر را پنهان می کنند. در سیناآروما ، ما بر این باوریم که مراقبت از سلامتی شما هرگز نباید یک مصالحه باشد. به همین دلیل است که ما تحقیقات را برای شما انجام می دهیم و فقط عطرهای طبیعی و بی خطر را در سایت سیناآروما تولید میکنیم.


3 برند برتر عطر طبیعی و پایدار بسیار هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سینا آروما و به صفحه خرید اسانس عطر مراجعه نمایید.


آیا عطرهای طبیعی تمام روز ماندگارند؟


عطرهای طبیعی باید هر 3-4 ساعت یکبار تمدید شوند زیرا حاوی فتالات نیستند، ماده شیمیایی که باعث ماندگاری بیشتر عطر می شود. آنها به گونه ای طراحی شده اند که جمع و جور و قابل حمل باشند، بنابراین می توانید به راحتی آنها را در طول روز تجدید کنید، درست مانند یک بالم لب.

دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد